0: Mod:
F1 Super Liga 2004
1: Szervernév:
F1 ML (és mögötte a pálya neve pl. F1 ML Bahrain)
Jelszó: (A ligavezető megadja)
Gyülekező: Facebook csoport chaten.
2. A versenykörülmények
Zászlószabályok - Be
Üzemanyaghasználat - X2
Gumikopás - X2
Műszaki hibák - Ki
Versenyhossz (%) - 38%
Törés - 35%
3. Engedélyezet és tiltott segítségek
F1 Kanyarodási segédlet - Engedélyezve
F2 Helyes irány mutatása - Engedélyezve
F3 Automata fék - Tiltva (Kérésre Engedélyezve)
F4 Stabilitási segédlet - Engedélyezve
F5 Helyes irányba fordítás - Tiltva
F6 Sebezhetetlenség - Tiltva
F7 Automata váltó - Engedélyezve
F8 Kipörgésgátló (TC) - Engedélyezve
F9 Blokkolásgátló (ABS) - Engedélyezve
F10 Boxutca segítség - Tiltva
F11 Kuplung Segédlet - Engedélyezve
4. Pálya esemény beállítása
1. Edzés - - Igen
2. Edzés - - Nem
3. Edzés - - Nem
4. Edzés - - Nem
Időmérő - - Igen
Bemelegítő - - Igen
Időjárás - - Változó
03: BOX:
A Box (gumicsere tankolás) kötelező.
Mért érdems legalább egyszer kiálni.
Teli tankal megterheled a gumit, a verseny végén csuszkálhatsz is, és végig roszabb időket mész.
A változó időjárás miatt eleredhet az eső, illetve felszáradhat (gumicsere).
04: További szabályok, irányadók:
Főbb irányadó szabályok:
A liga szabályzata szent és sérthetetlen!!!!!
A liga vezetősége 2 tagból áll.
A ligában bárminemű csalás tilos!!!! (Speedhack, verz hack, splitt hack, stb.)
A futam ideje alatt bárminemű laggkeltő programot ki kell kapcsolni!!!!
Mismatch és hdv hiba esetén a pilóta nem vehet részt az időmérőn és a versenyen. EZ ALÓL KIBÚVÓ NINCS!!!!!
Minden pilótának jogában áll óvást benyújtani. Verseny végétől számítva 24 órán belül lehet élni, ezen joggal. Óvás esetén a versenybizottság összeül és megvitatják az óvás okát, és döntést hoznak.
A verseny időpontja szent és sérthetetlen! Ha nem tudsz megjelenni így jártál. A vonat megy tovább, te meg lemaradsz.
Egyébb fontos szabályok:
Szabálytalan levágás, szélesítés:
Aki folyamatosan, vagy 3 egymás utáni körben és ugyanazon a szakaszon szabálytalanul levág, illetve szélesít, annak eredménye automatikusan törölve lesz.
Első kanyar a legsúlyossabb:
Aki a rajtot követő első kanyarban más autónak sérülést okoz, az egyik legsúlyossabb szabálytalanságot követi el. Ennek büntetése, a versenyen elért eredmény törlése és minimum 2 futamról történő eltiltás, vagy hátrább sorolása lesz.
Belemenés:
Ha versenypozícióban lévő két autóból, hátulról történő belemenés miatt olyan mértékben téríti ki az elöl haladó autót a pálya ideális vonalvezetéséből, hogy képtelen a pályán tartani autóját, és az ebből fakadó sérülés mértéke olyannyira befolyásolta a verseny további folytatását, hogy be kell emiatt fejeznie a versenyt, az 2 versenyről történő eltiltást von maga után, vagy hátrább sorolása lesz. Ezen kívül, a versenyen elért eredmény, törlésre kerül.
Kilökés:
Oldalról történő kilökés esetén, ha már a két autó egymás mellé ér és az egyik fél szándékosan "ráhúz" a másikra, az szintén súlyos szabálytalanságnak számít. Ennek büntetése, a versenyen elért eredmény törlése, és 1 futamról történő eltiltás. Ilyen esetekben történő kilökések vizsgálatakor nincs mit mérlegelni abban az esetben, ha a kilökés egyenes szakaszon történik.
Visszaenged:
Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökött autót, és tovább hajt, eredménye törölve lesz. Viszont, ha kilököd az ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé egy körön belül, a büntetés elkerülhető! A vétkes autó, amelyik kilökött valakit, és nem várta be, de eredménye sem volt, az a következő futamon hátrasorolással büntethető, súlyosabb esetben eltiltható a következő futamról.
Rőviditésből adodó előzés:
Ha valaki úgy előzi meg az elötte lévő autót, hogy vág, röviditi a pályát, (levágja a pályát zabálytalanul,) annak érdekében, hogy a másik elé kerüljön, az szabálytalanságot követ el. Ha az esetet követően visszaengedi az előző autó az előzőttet a legközelebbi egyenes szakaszon, akkor a büntetés elkerülhető. Ha nem engedi vissza, az adott verseny eredménye törölve lesz. Ha az előzésből balesetet is okoz a másik autónak, akkor az F.i.a. (versenybizottság) súlyosbíthatja a büntetést.
Lekörözés, elengedés:
Lekörözés (kék zászló) esetén a lassú versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni, (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt.
Bejelentett óvás (szabálytalanság):
Az F.I.A. (versenybizottság) a verseny befejezését követő 48 órán belül kivizsgálja a benyújtott óvásokat, és ezen határidőn belül lehetősége van a futamok visszanézésére, és az esetleges visszaélések elbírálására. Ezt követően történik a végleges eredményhirdetés.
Meddig kapható pont:
Csapat és egyéni világbajnokság van! Annak a versenyzőnek jár a pont, aki 5 kör vagy kisebb lemaradással ér be a célba. 6 körös lemaradás után már nem jár pont, helyezéstől függetlenül.
Helyezés, pontszámok:
A kapható pontszámok: 1.hely -> 10 pont ; 2.hely -> 8 pont ; 3.hely -> 6 pont ; 4.hely -> 5 pont ; 5.hely -> 4 pont ; 6.hely -> 3 pont ; 7.hely -> 2 pont ; 8.hely -> 1 pont ;
Valamint minden olyan versenyzőnek jár a futam után 5 pont aki szabályszegés nélkül teljesíti a távot, nem lök ki senkit, nem vág stb...
Fenti szabályok minden ligatagra vonatkoznak, és a ligatagság felvételekor a tagok a szabályzatot tudomásul vették, valamint magukra nézve kötelező érvényűként fogadják el.
Zoli by F1 MOD LIGA 2004